måndag 8 oktober 2018

Nuvarande läge

Jag har varit riktigt dålig med uppdateringar på bloggen detta år. Kommer tyvärr fortsätta så året ut då det är mycket annat som prioriteras. Däremot kommer jag aldrig att sluta investera i aktier.
Tanken är att sålänge jag har fullt upp så kommer bloggen ej att prioriteras, men däremot kommer jag att hålla sidan uppdaterad och även komma med något blogginlägg då och då så ni fortfarande kan följa min utveckling.

Nuvarande portfölj ser ut enligt följande:
Nuvarande aktieportfölj


Portföljen har tickat på bra i år och utvecklingen ser ut enligt följande:
Utvecklingen i år


Min buffert är nu uppe i ett OK värde så förutom till ett mindre sparande till lägenheten för kommande fix, så går alla pengar rakt in i portföljen. Det känns väldigt skönt, det var längesedan jag kunde sätta in såpass stora summor till portföljen.

Utdelningarna rullar på och för kommande 12 mån ser schemat ut enligt följande:

Utdelningar rullande 12 mån

Utdelningarna historiskt sett ser ut såhär:
Historiska utdelningar
Utan att genomföra några ytterligare köp kommer mina utdelningar att hamna på ca 13500 kr, vilket är 500 kr under mitt mål för 2018. Men jag kommer fortsätta köpa aktier och förhoppningsvis hamnar jag över 14000 kr i utdelningar för 2018.

I övrigt så tuffar portföljen på och jag planerar inga större förändringar i den, förutom att verkligen utvärdera om Kopparbergs verkligen skall vara ett av mina innehav. Mer om detta i ett senare inlägg.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar