lördag 16 juni 2018

Ursäkta avbrottet

Det var längesedan jag gjorde en uppdatering av bloggen. Har haft väldigt mycket annat att fokusera på. Men portföljen rullar på och jobbar hårt även utan särskilt mycket tillsyn från mig.

Har som jag skrivit tidigare gjort några privata investering, bla lägenhetsköp, så min sparkvot till portföljen har varit väldigt dålig de senaste halvåret. Har egentligen inte gjort några större köp alls, det som skett i portföljen är följande:

Sålt Paradox och istället köpt mer av bla Kinnevik, K2a Pref och Kopparbergs. Jag tror fortfarande på Paradox men anser att aktien är övervärderad, vilket jag även gjorde när jag sålde på ca 180 kr...

Nu har jag hursomhelst pytsat in de pengar som behövs i lägenheten och utöver amortering och en liten buffert till lägenheten kommer inga större pengar gå dit i närtid. Så kommande löner kommer gå åt att bygga upp en mindre buffert samt att fortsätta fylla på portföljen.

Även fast jag fick stoppa in ganska mycket pengar i lägenhetsaffären så var min tanke hela tiden att absolut inte röra portföljen, vilket jag lyckats med. Men det har varit väldigt tråkigt att inte kunna handla särskilt mycket till portföljen det senaste halvåret.
Nu är tanken framöver att stoppa 50% av besparningarna till en mindre buffert och 50% till portföljen, så äntligen får jag handla igen!

Dock kan jag glädja mig med att portföljen äntligen har börjat prestera lite bättre.


Portföljen ser för närvarande ut enligt följande:

Är i huvudsak nöjd med min portfölj. Ända innehavet som jag inte är 100% nöjd med just nu är Skanska. Får ta en titt på Skanska snart och se om jag ska sälja eller behålla...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar