torsdag 4 maj 2017

Recension: Miljonär innan 30 och pensionär innan 40

Lagom tills i helgen hade Miljonär innan 30s nya bok "Miljonär innan 30 och pensionär innan 40" trillat ner i min brevlåda, dessutom som ett signerat ex!

Boken handlar kort och gott om hur du maximerar ditt sparande och minimerar dina utgifter.
Är du redan en van investerare så är det egentligen inga nyheter i boken, men det finns några roliga och värdefulla tips på hur du kan spara. Det som intresserade mig mest i boken är kapitel 9 då våra olika pensionsystem förklaras samt några uträkning om hur mycket kapital som krävs för att gå i pension vid olika åldrar.

Är du däremot inte van med aktier, fonder, ISK, kapitalförsäkring med mera så kommer du lära dig massor av nytt! Beskrivet på ett sätt så vem som helst förstår. Boken är på cirka 150 sidor och väldigt lättläst.

Jag rekommenderar verkligen alla att läsa boken, oavsett hur insatt du är i investeringar. Som sagt, är du redan väl insatt kommer du uppskatta den ändå. Jag fick en hel del funderingar kring mitt eget sparande och blev givetvis taggad på att spara mer när jag läste om Miljonär innan 30s bedrift.


2 kommentarer :

  1. Hej. Tack för din recension av boken. Och kul att du gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Riktigt bra bok, framförallt lättläst och kloka råd.

      Radera