torsdag 4 maj 2017

Mina senaste köp och tankar

Pga mycket jobb och annat har det blivit dåligt med uppdateringar den senaste tiden. Det har dock  blivit några få köp till portföljen, nämligen följande:

  • Investor, 10st för 398,50 kr st
  • Hemfosa Fastigheter, 8st a 84,25 kr st.
  • Realty Income Corp, 4st a 55,37 USD st.
I övrigt har jag mest fokuserat på att få ner belåningen på portföljen som i skrivande stund är cirka 7%, vilket jag är trygg med. Men med tanke på börsklimatet just vill jag gärna ner mot 0% för att ha möjligheten att belåna mig igen vid ett eventuellt ras/dipp. Samt öka på mitt buffertkonto som jag förbrukade endel av i och med ett annat projekt.

Ältar för övrigt fortfarande mitt svart får, HM som jag inte har rört på ett bra tag. Hoppas att det vänder någon gång, jag är långsiktig så det borde det ;) Eller så blir det en Ericsson...
Inget jättevärde på mitt innehav i HM men jag ligger back cirka 18%. Nu är det cirka 5000 kr så jag är inte jätteorolig, men det är fortfarande tråkigt. Jag tror på bolaget på lång sikt, men är helt övertygad om att mina pengar hade/kommer göra bättre nytta någon annan stans.

Annars vill jag passa på att rekommendera Miljonär innan 30s nya bok som jag för tillfället håller på att läsa. Kommer givetvis med en recension då jag är klar.




2 kommentarer :