lördag 25 maj 2019

Jag har sålt stor del av portföljen

Våren har varit väldigt intensiv och jag har (som vanligt) varit dålig på att uppdatera bloggen.

Hur som helst har jag valt att sälja av 200 000 kr från aktieportföljen, som precis hade nått 500 000 kr. Således är portföljen i skrivande stund värd 300 800 kr. Detta pga flytt till större boende och renovering av detta. Större delen av sparandet de kommande året kommer gå direkt in till nya bostaden men jag ska se till att föra över en liten symbolisk summa till portföljen (2000 kr).

Kommer fortsatt vara dålig på att uppdatera bloggen men mina innehav uppdaterar jag kontinuerligt.

Såhär har mitt sparande sett ut sedan start

Portföljen genererar i skrivande stund cirka 12 000 kr per år och med en framtida insättning på ca 24 000 kr per år så kommer den åtminstone växa sakta men säkert.
Förhoppningen är att om drygt ett år kunna investera minst 10 000 kr i månaden i portföljen igen.

Visst är det lite tråkigt att inte kunna fortsätta spara i samma takt till portföljen och framförallt behöva sälja av endel av portföljen. Samtidigt har jag hittat mitt livs boende och om resan mot miljonen (och därtill) tar något år mer eller mindre är i sammanhanget ingenting.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar