torsdag 28 juli 2016

Semester, uppdatering, bull eller bear?

Har haft fullt upp med semestern och därför inte gjort några uppdateringar här.
Har förvisso inte hänt särskilt mycket i portföljen, förutom att jag tagit in Kopparbergs och Starbreeze (igen) i min långsiktiga portfölj. Passade på att köpa Kopparbergs i samband med Brexit när de droppade rejält (gav 247,95).
Sålde av Realty Income Corp, som jag egentligen vill ha kvar men som är dyr just nu. Jag hoppas på att kunna kliva in igen senare, till liknande eller helst lägre pris (svårt när S&P går som den går). Tog in AT&T som legat på min bevakningslista en längre tid, tanken är att jag någon gång i framtiden skall sälja av Telia och då får denna komplettera då det iaf är samma bransch.

Har inte heller uppnått någon särskilt hög sparkvot i varken Juni eller Juli, cirka 35% för respektive månad. Får väl anses OK då jag haft semester och njutit för fullt. Kommande månaderna kommer stor del av mitt sparande gå till en annan portfölj än min långsiktiga, tyvärr.

Närmaste tiden är intressant. Är vi påväg in i en bull market? Enligt vissa är vi redan där (ex Kavastu). Jag väntar lite till innan jag bestämmer mig, men förmodligen kommer Juli inte stänga över MA12  i månadsupplösning. Men jag tror att vi inom kort kommer stänga över MA12.

MA12 på 1411, ca 20 punkter kvar i skrivande stund.


Har även uppdaterat min portfölj här på sidan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar