måndag 23 maj 2016

Ökat ännu mer i Castellum

Idag slog jag till på ytterligare 30 aktier i Castellum, eftersom den "rasat" pga att den handlas utan teckningsvärde i nyemissionen idag.

Precis som Petrusko skriver:
"Castellum stod i cirka 127 kronor i fredags. Idag har teckningsrätterna till ett värde om 16,5 kronor avskiljts. Oförändrad teoretisk aktiekurs för Castellum är då 110,5 kronor. Just nu Handlas Castellum i 112,5 kronor vilket betyder att aktien handlats upp idag exklusive teckningsrätterna."

Oftast brukar aktien återgå till "normalpris" en tid efter nyemissionen så jag passade på att öka ytterligare. 
Skall även nyttja nyemissionen och handla ytterligare 40 aktier (hade 80st aktier i fredags) , då till priset av 77kr.
Kommer i slutet av Juni ha 150 Castellum aktier, vilket får räcka för ett tag.
Portföljen kommer väga lite väl tungt i Castellum (cirka 20%). Men förhoppningsvis blir det bättre köpläge i mina aktier i slutet av sommaren så jag kan vikta om portföljen.



Funderar även på att sälja mitt lilla innehav i Telia. Kanske skall jag köpa Tele2, eller så skippar jag telekom helt...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar