söndag 17 april 2016

Slut på bearmarket? Förmodligen inte...

Har inte skrivit om mina regler eller riktlinjer för portföljen ännu, men två riktlinjer är följande:


  • Sluta köpa när dödskorset uppstår (MA 50 körsvar MA200 nedåt).
  • Köp när vi har en månadstägning ovanför MA12.

Inga av dessa riktlinjer uppfylls just nu:
Inte stäng över MA12 sedan Augusti 2015.

MA50 korsade MA200 2015-08-31





















Eftersom detta är en långsiktig utdelningsportfölj så köper jag stundtals även fast dessa riktlinjer inte uppfylls. Men inte alls i samma takt som jag planerar att köpa i om de uppfylls. Givetvis vill jag att värdet skall öka hela tiden men samtidigt inte köpa när det är för dyrt heller. Därav detta som endast riktlinjer. Skulle jag inte varit lika långsiktig skulle jag nog ha detta som regler istället.

Skulle börsen fortsätta uppåt, framförallt efter Maj månad så är det högst troligt at det blir uppåt en längre period framåt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar