fredag 27 januari 2017

Ökat i Hemfosa och Skanska

Det positiva idag är att jag har ökat i Hemfosa (30 st aktier á 80,40 kr) samt 10 st aktier i Skanska för 220,10 kr. Båda är företag jag tror stenhårt på, Skanska har gått + nästan 19% sedan jag tog in dem i portföljen. Hemfosa ligger jag dock back cirka 2%, företaget har dock inte funnits i min portfölj längre en ett par veckor.

Det negativa (som få ses positivt) är att jag har sålt Starbreeze m.h.a en stoploss. Jag hade ett gav på cirka 20 kr och sålde idag hela innehavet för 16,5 kr/st. Vilket gjorde att jag totalt sett gick back cirka tusen kronor. Starbreeze har på sistone tappat mycket, förmodligen pga den "misslyckade VR satsningen". Jag måste helt enkelt erkänna att jag inte har tillräckligt med tid och intresse för att ha såpass små förhoppningsbolag. I framtiden blir det större och stabilare bolag till min portfölj. Vilket är en positiv slutsats jag dragit. Tusen kronor må vara tråkigt att förlora, och det är mycket möjligt att jag kunnat få igen dessa senare om jag behållit Starbreeze. Dock är jag övertygad om att pengarna kommer göra mer nytta i andra innehav.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar